Projectomschrijving
Algemeen
In 1970 werd de 911R opgevolgd door de 911 S/T. Dit was een doorontwikkeling op het concept en deze Porsches werden in 1970 en 1971 gebouwd met een 2.3 en 2.5 twin spark motor met maar liefst een vermogen van 260 PK.
Deurpanelen werden vervaardigd uit aluminium en wielkasten, bumpers en kofferdeksel uit licht gewicht kunststof materialen. De 911 S/T werd hoofdzakelijk gebruikt voor rally's en exacte productie aantallen zijn niet bekend (omstreeks 30 stuks). Vele succesen in de rallysport werden in een 911 ST op naam gezet door de Zweed Bjorn Waldegaard met navigator Lars Helmer.
Aangeboden: 911 2.5 S/T (1973, Slate Grey)
Deze 911 is gebaseerd op een nagenoeg perfecte 911 2.4 T uit 1973. Er is erg lang gezocht naar een goede basis, zonder schade of roestproblemen. In een tijdsbestek van 2 jaar is deze 911 zeer deskundig 'Body Off' gerestaureerd en omgebouwd naar een ST uitvoering. Er is, zonder kosten in ogenschouw te nemen, uitsluitend gewerkt met duurzame en hoge kwaliteitsproducten.
Bij de opbouw van deze 911 is er streng op gelet dat aanpassingen 'periode correct' zijn doorgevoerd, overeenkomstig de gestelde eisen van de FIA, zodat deze 911 ook ingezet kan worden in de historische motorsport.
Carrosserie
Chassis
Remmen
Transmissie
Elektrisch systeem
Nieuwe, lichtgewicht sport startmotor + Speciale lichtgewicht accu + Ventilatie herzien en geminimaliseerd + Gefreesde accuhouder met geintegreerde nood massaschakelaar + Kabelboom ontdaan van onnodige kabels + Tripmaster, nieuw + Leeslampje met flexibele hals, nieuw
Motor
Oliekoeling - Benzinesysteem
Opties
Interieur
Prijs: SOLD
Prijzen en informatie op deze website is onder voorbehoud van fouten en/of wijzigingen.